Poimuri

Mediasta sanottua.

[Jyväskylän] yliopiston tutkimuksessa selvisi, että lukuvaikeuksista tyttöjä selvästi enemmän kärsivät pojat lukevat mielellään lyhyitä sisältöjä etenkin verkosta, mutta miten saada energiajuomaa hörppivä ja kauppakeskuksissa notkuva nuori maakuntalehden verkkosivuille ehkä hieman turhanpäiväisen Instagramin selailun sijaan? Siinäpä meillä hankala kysymys, johon ei ole yhtä oikeaa vastausta.

Toimittaja Henri Pitkänen Etelä-Saimaassa 30. tammikuuta

 

Kahden tunnin ajan ihmisiä kiinnostaa, mitä on tapahtunut. Jos sen jälkeen ei tule analyyttisempaa juttua ja taustaa, ihmiset alkavat valua pois.

KSF Median lead researcher Lotta Holm Suomen Lehdistössä 31. tammikuuta

 

Nuorten lukijoiden sydämiin ei ole oikoreittejä tai helppoja kikkoja. Uskollisuus syntyy artikkeli artikkelilta: sellaisella journalismilla, joka kunnioittaa kaikkien ikäryhmien – myös nuorten – älyä.

Helsingin Sanomien päätoimittaja Kaius Niemi Twitterissä 30. tammikuuta

 

Selittävä journalismi on onnistunutta silloin, kun lukija kenties tietää aiempaa vähemmän, mitä mieltä olla, mutta tietää silti paljon enemmän.

Toimittaja Aurora Rämö Suomen Kuvalehdessä 2. helmikuuta

 

Pelkkiä peukutuksia tärkeämmäksi tulevat sosiaalisessa mediassa keskustelut. Ja niissä perinteiset mediatalot ovat olleet aina vahvoilla. He tuntevat käyttäjänsä, joille osataan tehdä sellaista sisältöä, jota lukijat mielellään myös jakavat eteenpäin.

Toimittaja Emma-Leena Ovaskainen Helsingin Sanomain Säätiön stipendiblogissa 23. tammikuuta

9.2.2018
Facebook


« Takaisin
logo Suomen Journalistiliiton
ammattilehti
94. vuosikerta