Poimuri

Mediasta sanottua.

Median perinteinen ansaintalogiikka on ollut palasina koko opiskeluaikani ja työurani ajan. Entäs sitten? Muututaan paremmiksi, eikä valiteta. Uskon, että tulevaisuudessa on paljon hyvää laadukkaan journalismin näkökulmasta. Se, mitä tapahtui elokuville ja musiikille, tapahtuu juuri nyt journalismille. Se on mahdollisuus.

Toimittaja Maija Tamminen Markkinointi&Mainonnassa 13. huhtikuuta

 

Journalismi muuttuu kovaa vauhtia valtaa vartioivasta vahtikoirasta eri intressiryhmien sylikoiraksi. Aivan liian moni intohimoinen journalisti, kriittisesti ajatteleva ja penkomisesta pitävä toimittaja on jo päätynyt työpaikan varmisteluun hajuttoman ja mauttoman tuotannon reseptillä. Taputellaan uutisvirtaan hukkuvia juttuja.

Freelancetoimittaja Tuula Malin Iltalehden IL-blogeissa 15. huhtikuuta

 

Mainonta sellaisena, kuin me ei-milleniaanit sen tunnemme, on mesenaattisuhteensa sanonut irti. Tosin tästä rahoitustraumasta on jo useita vuosia. Terapeutin sohvalla on unohtunut, että journalismin ydin on sisällöissä ja mediabisneksen tehtävä on määrätietoisesti etsiä uusia tapoja rahoittaa journalisminsa.

Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä yhtiön Wau.fi-sivustolla 18. huhtikuuta

 

Ehkäpä tulevaisuudessa ammennamme mediasisältömme Adidas-uutisista ja Nike-sanomista. Ja mikä olisikaan hienompaa kuin lukea H&M:n tutkivan journalismin osaston paljastuksia siitä, ketkä julkkikset käyttävät putiikin rättejä salaa.

Toimittaja Sanna Ukkola Ylen verkkosivuilla 19. huhtikuuta

28.4.2016
Facebook


« Takaisin
logo Suomen Journalistiliiton
ammattilehti
93. vuosikerta